måndag 21 januari 2013

Helgen i ett ögonblick.

Åter till vardagen efter en helg utan internet. För det är så det har varit. Isolerad från cyberspace. Ovant och otroligt frustrerande. Så det var med en viss längtan jag åkte till kontoret i dag. Att få uppdatera mig om vad som hänt, när och hur. Egentligen ganska ofattbart hur beroende man kan bli av teknikens värld. Men jag överlevde en helg helt isolerad och har lovat mig själv att styra upp detta till nästa helg! För som alltid dimper skrivlusten ner när man inte har möjlighet att få det publicerat på studs. 

Helgen ägnades åt att fixa och dona i hemmet. 
Åhhh vad roligt tänker Ni och det kan man ju tycka men just nu är jag ganska less på allt som har med renoveringar och göra. Det börjar stå mig upp i halsen, tack och lov så hände enormt mycket som gav väldigt synliga resultat vilket höjde hakan några snäpp. Vi har numera ett fungerande kök och det är inte saker överallt. Det går att röra sig, det hemska gröna golvet är väck och det finns bord och stolar. Det är de där småsakerna som är kvar. Sådant som är väldigt lätta att skjuta på men vi har lovat oss själva att verkligen ägna en liten stund varje kväll för att kunna bocka av sakerna inom snar framtid. 

Utöver det har jag promenerat några längre promenader med Mr T som varit i extas. Att få springa fritt på åkrarna är rena drömmen för honom och jag kan inte neka när han bedjande ber om att få slippa kopplet. De där mörkt chokladbruna ögonen är helt omöjliga att inte smälta inför. 



Ja, så helgen passerade snabbare än snabbast. Jag hann inte med men jag kan säga som så att nu känner jag att jag kan börja andas igen vilket är enormt skönt. Nu är det bara att köra vidare och det kommer att bli kanoners. Jag känner det på mig.









1 kommentar:

  1. Åh va roligt att kompisen är gravid...kan kännas extra skönt så ni får prata om både det ena å det andra...annars kan det lätt bli lite "jobbigt" när man själv inte sitter i samma sits...

    Grattis till Malin!

    De där bruna goa härliga ögonen kan man aldrig säga nej till...<3

    Kram på er =)

    SvaraRadera