tisdag 29 januari 2013

När man inser att tiden är inne att kapitulera.

Denna veckan består av mycket roliga saker men för att de roliga ska kunna utföras så krävs det en del arbete. Så nu är det full gas här hemma och i morgon hoppar vi in i bilen och beger oss ned över i landet. Ska bli så roligt och även om jag bävar för att klämma mig in i klänningen på lördag. Inte för att det är tajt men för att känna mig som en gigantiskt valross. Haha...Ser ni en vaggande valross framför er nu...ja det är väl ungefär så det kommer att se ut men det skiter jag i. Har varit så svårt att hitta något att känna sig hemma i att detta får duga helt enkelt. 

Under alla år jag kan minnas har jag tyckt att gravida kvinnor är så fantastiskt vackra och drömt om den dagen jag själv får bära upp en mage innehållandes en liten skatt. Och nu när jag är här, med 90 dagar kvar till beräknad förlossning så känner jag mig allt annat än vacker. Mest bara sunkig och klumpig. Jag vet inte om det sitter i huvudet på mig, att kroppen förändras så mycket och att jag inte hinner med i omställningen för att tiden går så snabbt eller om det bara är så det är. Tanken är att jag vill känna mig snygg även fast kroppen inte är sig lik och min garderob minskat avsevärt i storlek. Det finns en tanke hos mig att kanske ska jag börja försöka fastna mer på bild så att jag den dagen jag vill blicka tillbaka på min graviditet så kommer jag förhoppningsvis se den där vackra blivande mamman på bild. Vad tror ni om det kära vänner.
Men än har jag inte gett upp hoppet helt om att känna mig snygg. Jag har fortfarande några veckor på mig att försöka bära upp kulan stolt och jag måste banne mig lyckas med det. Antar att det bara är att kapitulera för mammaplaggen och plocka fram mer än jeansen som jag burit under en längre tid. Amningsbh:ar har jag införskaffat. Men det tog lite tid innan jag fann någon som föll mig i smaken. Det fanns inga storlekar i de vanliga butikerna att inhandla så det blev nätet...och jag hittade en helt fantastisk sida som världens gulligaste tjejer, Vanja och Malin ligger bakom. GlamMom är namnet och de är precis som det låter, lite glammigare mammakläder just för att man ska få känna sig vacker under hela graviditeten och även efter!! Superbra tycker jag som ansett att utbudet varit en aningens skralt.

De bh:ar jag klickade hem blev dessa:

rosa snygging/glamMom

och såklart lite leopard/glamMom

Har använt dem under en period nu och de är supersköna på! Inga byglar vilket för mig är en aningens ovant men väldigt skönt måste jag säga. Spetsen kliar inte och det är en skön stretch i hela bh:n samtidigt som den känns stabil och fast. Nu vet jag dock att det kommer att krävas några storlekar till när bebisen ankommit men detta är en bra början samt att gå tillbaka till när det gått en tid. och det är ju helt oslagbart att ha en bh som passar vilket mina gamla inte gjort på några veckor. Snygga under, det gillar vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar