måndag 31 december 2012

Vi närmar oss slutet.

Ojojojoj, tiden rusar i väg och jag har haft helt galet fullt upp. Och jag lovar Er, det är ingen underdrift. Vi har de senaste dagarna tillbringat all vår vakna tid med att flytta och försöka återupprätta det såkallade kaoset som råder här hemma. Vi har flyttat i från lägenheten så den biten kan vi släppa vilket är enormt skönt, däremot ser vårt nuvarande hem ut som hej kom och hjälp mig. Alla kläder utom myskläderna ligger nerpackade i sopsäckar och det är mitt dagsmission att ta tag i, vi måste få upp sakerna så att man kan klä sig som folk när man ska ut på byn och glida. Utöver allt flyttande så har min kära kropp dragit lite i handbromsen och just nu är det mycket vila som gäller. Allt för att inte lillen i magen ska må dåligt. 
Så jag försöker. Mitt i allt att ta det lugnt. Det är svårt men jag vet att det är nödvändigt och jag kan inte bara tänka mig själv hela tiden. I bland måste man helt enkelt lyssna. 


Och i dag är det årets sista dag. 
Komatrött som jag är så blir det lugnt med lite god mat och soffhäng. Kanske inte så galet festligt men jag har slagit på stort och köpt mig en Kullamust att festa till det med vid tolvslaget om jag orkar hålla mig vaken. Så snart har vi avverkat ytterliggare ett år och det är dags att höja blicken och sikta mot ett härligt, spännande och skrämmande nytt år. För det som kommer framöver kommer att bli helt galet på alla sätt och vis men jag ser verkligen framemot det med glädje. Så ge mig några timmars sömn så är jag tillbaka på banan igen. Piggare och fräschare än någonsin!!!

Puss på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar