tisdag 1 januari 2013

Första dagen på det nya året.

 Första dagen på 2013 börjar närma sig sitt slut och det känns bra i maggropen. 
Har varit en tröttdag i dag, en sådan där dag när man, om man hade haft den inkopplad, kollat på tv och film mest hela dagen och legat väl placerad på sängen med ena handen i gottis påsen. Men se, det får vi ta en annan dag för det finns lite andra saker att göra fortfarande. Så garderoben är numera i ordningställd och det som saknas där är enbart lite materiell för att det ska bli helt klart.

Och i dag gick vi in i en ny vecka med vår lilla bebis i magen. Tiden rinner i väg och jag har mina upp och ner gångar i tankarna. Kommer jag verkligen att klara av att ta hand om ett litet liv? Men det hoppas jag. Och om inte annat så får jag lära mig under resans gång. Varvat med de tankarna är jag så klart lyckligare än någonsin. Kan inte vara annat. Hittade våra första bebis kläder när jag packade upp kläderna i dag. Där låg dem. Så små så små. Finns det verkligen en sådan liten parvel i min mage. Svårt att förstå. Förstå det sådär på riktigt. Att det är allvar.
Jag har en liten skruttis i min mage och om fyra månader ska vi träffas i det verkliga livet.
Jisses. 
Ja, 2013 kan inte annat än bli det bästa året i mitt liv.

småkläder/Lindex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar