måndag 17 december 2012

Tio dagar kvar.





Nu är det ingen återvändo för den gröna färgen som köksstommarna består av nu. I dag inhandlades nämligen Karlssonsvit och vit grundfärg från Flügger så nu är det bara att börja måla. Hej och hå. Tror det kommer att bli finfint när det är klart men jag är såklart nervös över att resultatet inte ska bli som i mitt huvud. Om tio dagar är det dags för inflytt och första natten i vårt nya hem.

Badrummet sköter just nu mattläggaren om och på torsdag kliver målaren tillbaka in och gör det sista. Fredag är det sista lagret färg och sedan får vi börja göra det som ska göras. Längtar även om jag vet att fredagen kommer att anlända snabbt. Alltför snabbt.

Helgen har tillbringats med att tömma förråd och bära kartonger så det stod härliga till. Kroppen var så trött på lördagskvällen att jag tror vi båda somnade innan huvudet landade på kudden. Dock skönt att så mycket plock är borta och  nu är det stora saker kvar som jag inte får röra. Överlämnar det med varm hand till mina godingar som har lite mer muskler och mindre magar. 
De får helt enkelt visa vad de går för.
Spänna musklerna och vara män.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar