tisdag 18 december 2012

Vissa dagar bara är såhär.



I dag är en mindre bra dag. 
Bebis och jag har lite meningsskiljaktigheter angående matintag och vad som ska stanna kvar i magen. Förmiddagen var hemsk och jag har lyckats peta i mig lite lunch för en stund sedan och hoppas nu att det stannar där nere. Trött och sjuk. Mycket att göra och nära till tårarna. De ligger bakom ögonlocken och bränner. Vill inte att någon ska fråga hur jag mår för då brister det. Och varför vissa dagar är såhär vet jag inte. Men jag vet att det bara är att härda ut och göra det bästa av situationen. För i morgon har vi en ny dag med nya möjligheter. I övrigt håller hundarna på att flörta. Min kära lilla cairntik ska nämligen till och löpa vilket gör herrn i hushållet alldeles tossig och dryg. Så där odrägligt dryg att man måste räkna till tio flertalet gånger för att inte gå i taket.  Bokat in Grynet hos mor och ska åka ner med henne så snart jag bara kan så att det blir lite lugn på torpet. Eller ja, så lugnt det kan bli med jul och flytt. 

Nu sover de dock sött. 
En i fönstret och en på golvet nedanför. 
Och de ser nöjda ut med livet. 
Det värmer min för dagen ledsna nuna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar