fredag 14 december 2012

När man ska klä sig för fest...

Sitter här hemma på golvet i vardagsrummet. Hundarna ligger på soffan och myser. Ganska så behagligt måste jag säga men jag börjar känna lite panik då jag och magen snart ska befinna oss på julfest i goda vänners lag. Och det kommer att bli så trevligt så...men vad ska barbamamma ha på sig för klädesplagg? Garderoben är lite mer begränsad numer och jag som äger enormt mycket kläder torde inte ha några problem men jag vet att jag kommer fräsa och riva runt där inne strax innan avfärd. Så med andra ord är allt precis som vanligt. Och det är skönt på sitt sätt må jag säga. 

Men naglarna är målade. 
Ansiktet sminkat.
Håret flätat och ja...det är faktiskt en väldigt bra början.


Och detta sätt att starta en helg på tycker jag är alldeles utomordentligt. Äta god mat, skratta tills kinderna värker, kramas med finingar och lyssna på bra musik. Kanske svajjar jag ut på dansgolvet en sväng också men det är inget jag lovar. Tant har blivit gammal och trött vilket kan resultera i gäspar runt tio snåret och då är bästa alternativet att kasta in handduken och bege sig hem till sängen. För i morgon vankas det flyttande av kartonger, nedskruvning av garderober och en titt ute i stuggu. Jag har ju inte fått se målarens verk ännu så jag är riktigt nyfiken.

Ja. Så nu tar vi helg.
Förhoppningsvis med kläder på kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar