torsdag 20 december 2012

Söndagens lilla tripp.

I söndags stod väckarklockan 06:20 vilket jag anser är fruktansvärt onormalt. En söndag. Hallå!! Då ska man få sova betydligt längre än så. Dock var det frivilligt. Jag får helt enkelt skylla mig själv. Vi drog nämligen tillsammans med syskonen Hansson till IKEA i Valbo för lite shopping. För vår del saker som verkligen behövs i stuggu såsom förvaring och tyg till gardiner. Kikade även på en hel del ramar o dylikt men dessvärre fanns inte det med i budgeten. Jag hoppas att vi ska kunna införskaffa lite ramar i rätt mått efter jul så att alla våra fina tavlor och print kan komma upp på väggarna. Men det tar vi då.

mugga/Ungdom 

Bland annat fick dessa muggarna som har namnet Ungdom följa med hem och de kommer tillsammans att agera ljusstake så fort vi anlänt till nya bostaden. Och jag har redan i dag börjat att ladda för att ta mig hem till Nettan på söndag och försöka prata snällt med hennes symaskin. Jag har en tendens att muttra och prata högt med mig själv när det inte går som jag vill framför den där apparaten. Den gör aldrig som jag vill. Men jag har klarat det förut och då ska jag göra det den här gången med. Dock har jag höjt antalet gardiner denna gången. Hur jag tänkte när jag så kaxigt deklarerade på IKEA att jag skulle minsann sy fyra nya gardiner så kändes det inte som något större problem men nu börjar jag faktiskt tveka aningens. Men än så länge är det bara torsdag eftermiddag så jag kommer hinna peppa upp mig till max. 
Jag måste helt enkelt bara tro på mig själv. 

Bilen fylldes väldigt snabbt på med allt möjligt och det som dominerade var faktiskt stekpannor som fanns i allas påsar. En rundtur på köpcentrumet fick det såklart bli innan vi satte oss tillrätta i bilen och åkte hem till Leksand för att avsluta dagen med ett biobesök där vi såg Hobbit i 3D. Riktigt bra och jag rekommenderar den om man gillar Sagan om ringen etc.

Så vår söndag hastade i väg i en faslig fart och rätt som det var hade vi måndag igen. En ny vecka som startade med många härliga skratt bubblandes inombords efter söndagens utflykt. För är det något som alltid händer tillsammans med syskonen Hansson så är det att skratta. I mängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar