onsdag 19 december 2012

Så nu släcker jag också.

Kontoret är nedsläckt och jag sitter ensam kvar tillsammans med mina två tokar. Vi är på väg att ge upp för dagen och bege oss hem till den roliga sysselsättningen: projekt måla väggar. Ja, för det är precis vad vi ska göra. Eller snarare som jag ska göra. Hundarna kommer antagligen mest att titta på och undra vad jag sysslar med och sambon hänger i arenan för att kolla in sådan där hockeypuckstävling. 

Dagen har rusat fram och vi fick vår leverans av ny kyl och frys i dag från Elgiganten och det kommer att bli kanon när vi slutligen får in det i köket. Eller den står redan i köket. Fint inplastad i ett hörn, ungefär som att det står i skamvrån och väntar på att vi ska göra det som måste göras. Jag har nämligen lite målning där som jag ska avklara. Typ under helgen. Efter att jag jobbat på mitt andra jobb där jag säljer alkohol till de som anser sig behöva det för att kunna fira julen. Själv har jag beställt ett gäng alkoholfria flaskor som jag varmt kan rekommendera. De heter BEO och är med äppel och -grönt te smak. Inte så söta och superdupergoda. Verkligen.

BEO nr:1977/systembolaget

Så ni vet vart ni finner mig i kväll. Med målarpenseln i högsta hugg tillsammans med två trötta cairnisar och förhoppningsvis en påse godis. För att lyxa till det en aningens. Och för att det är onsdag. 
Onsdagar måste man ju bara fira. 

2 kommentarer:

  1. Har du provat vit glögg?...det kanske är mer lättdrucket än rött...jag föredrar vit framför röd...jag avskyr nämligen rött vin...å älskar vitt ;)
    kan du inte lägga upp lite före och efterbilder på huset när du renoverar...skulle vara kul å se och följa =)

    Ha D bäst å pussa vovvisarna från mig å Ludde =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Druckit vit glögg för länge sedan och minns inte riktigt vad jag tyckte om det...men jag ska göra ett nytt försök i år igen... Vi måste göra så gott vi kan för att få julstämning i flyttkaoset!!

      Det kommer att komma före och efter bilder...i den mån jag hunnit tagit dem...men just nu ser det inte roligt ut...ska påbörja köket i kväll och badrummet närmar sig att bli klart på lördag=)

      Puss o kram

      Radera