måndag 10 december 2012

Måndagskonferens

Nu är de tre små musköterna åter samlade på kontoret och *peppar peppar* så har ingen av dem kräkts mer. Fick ett glädjande samtal i går på min "dagdäringetgårsomdetska" att jag fick hämta hem gumman som piggnat på sig så pass. Underbart besked och jag var snabb att kasta in mig i bilen och åka till Nettan för att plocka upp henne och grabbarna bus. En mycket glad Grynet studsade ut från isoleringen och visade klart och tydligt att hon inte ville in dit igen. Så nu kämpar vi på här hemma med mediciner, specialfoder, många och korta promenader, sömn och självklart mängder av kärlek. 
Nu hoppas jag att vi fått bukt på den här konstiga "magsjukan(trots att det konstaterats att det inte är magsjuka då inget av trollen har haft diarré)" för jag vill inte behöva lämna i väg någon av dem till sjukstugan igen. Det blir så tomt hemma och hjärtat värker av saknad.  

Men en sak är säker att trots att gumsan varit lite rädd och försiktig under sin vistelse så fick hon massor av beröm för att vara snällheten själv. Underbara ord att höra och jag vet att de tagit hand om henne på absolut bästa sätt!!! Tusen tack Falu djursjukhus för att Ni hjälpte min gumma!!
 

Och så här kan det se ut när ordningen är återställd.
Måndagskonferens på kontoret.

1 kommentar:

  1. Skönt att ha hela gänget samlat igen...hoppas de allihopa får hålla sig friska nu...å att lilla gumman piggnar å sig...
    Kramar från oss =)

    SvaraRadera