måndag 3 december 2012

Hundra nyanser av vitt?

Efter en helg fylld av organisering och packning så har vi i vår nya stuga nu bara de gamla möblerna som kommer att flyttas i kväll. Sedan är det målning kvar och dags att börja packa vår lägenhet. Jag vet sedan tidigare att man alltid har betydligt mer saker i sitt hem bortom det ögat ser vilket gör mig lite nervös. Vi kommer så klart att hinna vara ute tills jul men frågan är hur mycket stress som kommer att krävas. Kommer jag att slita av mig mitt långa hår i ren frustration?

Nej, nu överdramatiserar jag grovt. 
Har hämtat färg prover nu och ska kolla ut vilken nyans som kan tänkas passa fint på våra väggar. Bra att vara förberedd och jag tror att allt handlar om planering för att detta ska fungera. Därför har jag som mål att bestämma mig för vilken kulör det blir innan fredag, dock helst tidigare. Bara att välja vit nyans(som jag tror att det blir) är en djungel då det finns så många olika vita.Vem kom på alla dessa nyanser? Det känns helt galet.  Det enda jag vet är att det inte får innehålla för mycket gult. 
 Börjar där tror jag.

Men nu så ska jag masa mig i hemåt i våra -18 grader och knarrande snö, det är dags att laga lite hederlig fattigmanskost i form av pasta och falukorv. Och efter det kavlar vi upp ärmarna och åker till stugan för att bruka musklerna på riktigt. Ska försöka skriva lite i kväll när jag har MIN dator med bilder som ligger lagrade där...

Kram o hej!


1 kommentar:

  1. Ha HAA..fy farao va ja e bra på å klura ut hemlisar...gissade på bäbis...
    ÅH jag är SÅ glad för din skull...ja hans å förresten ;)
    Grattis å hoppas att ni får må bra genom hela graviditeten...inga kräkningar å illamående å ont i magen osv...bara att du ska få vara en av de lycklig å ha turen å må kanon =)
    Kramar ifrån Luddeprupp å mäj =)

    SvaraRadera