tisdag 6 november 2012

Sjuk igen? Hur är det möjligt?



Började morgonen på bästa sätt. Lillskrotan kom och lade sig tillrätta för en mysstund och jag kunde verkligen inte säga emot henne. För plötsligt händer det att det passar damen och då är det bara njuta till fullo. För det är ju som så med katter att det alltid är på deras villkor.
Och det är bara att acceptera. Gilla läget.

Solen skiner ute och det är frost i gräset. Härligt kyligt och det vore en underbar dag för en lång lång promenad om det inte vore för att jag återigen har blivit sjukling. Tennisbollen har fastnat i halsen och huvudet är som sockervadd. Jag som trodde att jag varit krasslig nog för det här året. Men om jag klarar av detta nu kanske jag klarar mig helt nästa år? Vilken dröm...det tror jag på stenhårt, för det måste man. Tro. Så i dag blir det apelsiner, vatten och soppa. En härlig kombination som förhoppningsvis ska göra susen.

Annars är det tisdag av bästa sort.
Dammråttorna ska åtminstone få sig en omgång, vi har visst lite för många inneboende just nu och det är dags att göra något åt saken. Det är inte direkt så att de betalar hyra för att vistas här.
Så i dag får de flytta...ja, så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar