onsdag 28 november 2012

"Bra" humör kräver lite färg...

I dag har allt gått i ett. Så där så att jag inte hunnit med att äta i god tid vilket såklart resulterade i att jag fick jordens migrän på eftermiddagen. Suck. Att man aldrig lär sig. Men med lite mat i magen så är jag numera åtminstone i funktion och ska kämpa mig igenom de sista timmarna av arbete. Jag fräste i från åt min stackars sambo trots att han var oskyldig och på promenaden med hundarna så svor jag över att folk inte kan parkera. Så ungefär på den nivån ligger mitt humör på. Eller låg. Nu är jag lite snällare igen. Tyckte att det var dags att skärpa sig nämligen. Kan ju inte hålla på och sura sådär mitt på ljusa dagen. Så nu törs ni prata med mig igen. Jag lovar att vara snäll.

Ivory
kalklitir/HomeNord

Och för att runda av dagen så kollar jag lite färg och inredning.
Det är ju målning på gång och jag vill gärna ha den där matta lite ruffa känslan i vårt hem och föll för den här färgen som heter Kalklitir. Jag kan tänka mig att nyansen Ivory kommer göra sig fint i vårt allrum/sovrum i lillhuset och nu ska jag bara framföra det till mannen. Alternativt hitta något likvärdigt hos våra vänner på Flügger här i Leksand. De brukar förstå vad jag menar när jag har fått en idé som jag vill genomföra. Hittills har allt blivit kanon och jag hoppas de är med på banan när jag ska lägga fram detta.

Men nu stänger jag ner jobbdatorn för dagen och åker hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar