tisdag 27 november 2012

En kort resumé.

Hej hej hallå!

Lite segt med uppdateringarna här inne men helgen passerade i rasande fart och det fanns verkligen inte tid för att skriva något spännande. En helt galen men underbar helg som bestod av skratt(sådär så att man får ont i kinder och mage med känslan att jag inte klarar av mer), bästaste vännerna, galet god mat i överflöd och sång i alla tonarter som kan tänkas finnas. Jag älskar när vi alla lyckas samlas och umgås under några dagar, kvalitetstid när den är som bäst.

Men som alltid när man har sådär tokigt roligt så springer tiden i väg och jag hann knappt blinka innan det var söndag och dags för hemfärd. Tänk om man kunde stanna tiden lite grann, eller åtminstone sakta ner den...men nu går det inte trots mina önskningar och jag ser tillbaka på helgen med ett stort leende  på läpparna. Minnesvärt. Och så kommer jag leva tills jag är minst 250 år gammal. 

I går var måndagen åter här. Och i dag tisdagen. Mörkret är här och har oss i ett fast grepp. Snön vill liksom inte riktigt komma ännu men jag hoppas att det sker snart. Mycket snart. Vore otroligt passande om det behagade komma tills på söndag och den första advent. Annars är det mesta sig likt. Sovit lite dåligt vilket resulterat i trötta ögon och ett bankande huvud. Dock är jag av resonemanget att det som inte dödar, det härdar. Så jag är hård. I alla fall för en dag. 

VARLIG Lykta för ljus/blockljus IKEA
ljuslykta Varlig/IKEA

Och jag vill åka till IKEA. Ganska så snart. Hälsa på den där Kamprad och få lite inspiration. För det behövs alltid när vintern är kommen och renoveringar i massor väntar. Överst på inköpslistan står denna ljuslyktan som jag glömde att införskaffa när vi svängde in en snabbis i fredags. Var så stressad att det var totalt borta att denna skulle med hem...typiskt fröken förvirrad. Men nu har jag en bra anledning att åka dit. Bortsett från att önska den där Ingvar en riktigt God Jul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar