onsdag 7 november 2012

Gårdagens viktigaste.

Gårdagens viktigaste aktivitet måste jag ändå erkänna 
var att jag bakade årets första lussekatter. Mumsmums.
Jag lyckades låta bli att döda jästen med för varm vätska och det var min största fasa. Det har hänt ett väldigt stort antal gånger tidigare men denna gången gjorde jag rätt. Jag är så grym!! Och inte kan man tro att jag gått på restaurangskolan i tre år när jag sätter i gång med bakningen även om så är fallet. Jag kan. Om jag vill. Det är stort.
 
Jag som älskar saffran önskade dock att jag haft i en påse till... men så kan det vara...de är i alla fall riktigt goda och jag hoppas att de kommer att räcka veckan ut åtminstone. Men samtidigt, de är såklart inte hela världen om jag måste baka lite fler i helgen. Jag menar, det är absolut inte synd om mig om det måste rustas upp för bak igen. Det är riktigt roligt måste jag säga. Att vara lite husmor. 
Tror den rollen passar mig rätt bra. 

Och nu har vi onsdag hela dagen. 
Och det finns en hel del på agendan.
Så lika bra att ta tag i det på en gång. 
Tjillevippen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar