torsdag 1 november 2012

Att ha två dagar av "ensamhet" framför sig...


Hemma i soffan. Uppkrupen under filten med raggisarna på fötterna. 
Mysigt med tända ljus på bordet och mörkret hägrande utanför fönstret. 

Min kropp har nog redan gått på helg känns det som, liksom väldigt avslappnad och vill mest bara mysa. Så som sig bör när helgen är här. Och i morgon far mitt hjärta i väg på mässa och jag blir gräsänkling. Känns skoj att han får komma i väg lite grann och andas. Han behöver det. Samtidigt som jag ska vara hemma och arbeta lite innan jag får ta riktig helg och därefter blir det mys för hela slanten. Ska ha date med fina vännen och äta gottgott så att magen står åt alla håll och kanter. Utöver det ska jag promenera och förhoppningsvis få njuta av snö, snö och ännu mer SNÖ. Blir väl säkerligen en fika eller två och egenvård. Jag ska pyssla om mig själv och ta hand om min kropp som är under stor förändring, jag behöver helt enkelt ge mig själv lite kärlek. 
Och så har jag mängder av foton att både ta och redigera.

Så det lär inte vara någon risk att jag har tråkigt. Och det kan säkert bli som så att jag inte göra ens hälften av detta och i stället gör något annat som faller mig i smaken. Som att sova. Eller något annat viktigt. Men som Ni förstår har jag två dagar framför mig att göra vad jag vill. Med enbart hänsyn till mig själv. Längesedan och säkerligen nyttigt. 
 Men ajaj, vad jag kommer att sakna min bättre hälft. 

Tur att han är hemma i kväll 
så att jag får krypa upp i hans famn och bara känna kärlek.
K.Ä.R.L.E.K.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar