fredag 2 november 2012

Dagens form.

Men så där ja. Då var fredagen här precis som väntat och jag har en liten svacka i dag. Jag tror att det är vädret som spökar då all snö numera är ett minne blott på grund av allt regn som faller här i dag. Tråkigt men sant. Och alldeles snart, väldigt snart, ska jag bege mig ut på en lite längre promenad med mina små troll. Hämta ett paket som ligger och väntar, sedan blir det städning för hela slanten. Hemmet ska skina och lukta mums mums inför helgen så att jag bara kan vara och leva för stunden. Ja, så var det tvättstuga till kvällen också. Tjihoo!!

Hjärtat begav sig tidigt i morse mot Arlanda och sitter i detta nu på flyget mot Finland. Känns konstigt att han inte ska komma hem när kvällen närmar sig men jag klarar mig, jag har ju hans kudde och täcke att vira in mig i när det nalkas skönhetssömn.Och våra fyra fyrbenta godingar som jamlar och skäller om vartannat.


Ni är såklart välkomna hem hit i kväll att bara känna den ljuvliga doften av ett rent hem. Och hålla mig en aningens sällskap framför teven. Jag kan bjuda på popcorn om någon är sugen.
 Så kom, kom i stugan in... 

Det blir finemang det här. 
Oavsett svacka eller inte svacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar