torsdag 18 oktober 2012

Längtar tills klockan slår 08:00

Soppan står på spisen och puttrar. 
Jag är en aningens trött i ögat men jag vet att sängen hägrar inom mycket snar framtid och att i morgon bitti ska jag gå upp tidigare än på länge för att möta upp mina finaste flickor.
Glamourösa Michaela, Snygg Malin och Vackra Johanna.
Vår frukostrutin ska återinföras och det är så efterlängtat av oss alla. Mötas upp alldeles för tidigt på Gårdscaféet och ta för sig av allt det goda innan man slår sig ner och tisslar och tasslar. Munnarna går i ett och vi hinner knappt med att äta. I morgon antar jag att det kommer att tas upp en hel del då vi inte setts på länge. Alltid är det någon som saknats när gänget samlats(oftast jag på sistone...förlåt!!!) men nu är det ordning på torpet igen. Tjihoooo!

kvällens läsning blir Fladdermusmannen...

Och min man var så underbar att han tog min bil och for i väg för att dammsuga den...otroligt välbehövligt efter alla tripper till stallet. Så i morgon när jag far söderöver är det i en bil som luktar mumma och är ren både på insidan och utsidan. Riktigt nice!!!
Tack älskling.

Snart, väldigt snart är jag tillbaka i soffan, 
då med en skål rykande varm potatis och purjolökssoppa. 
Yummie!

1 kommentar:

  1. ser att du köpt Peter James första bok i serien om Kommissarie Grace...hoppas du gillar boken...trevlig läsning =)
    Trevlig helg / Kram

    SvaraRadera