måndag 29 oktober 2012

Kosmetisk tatuering.

I våras så lade jag mig för första gången på britsen hos Anna Tholén 
Rättviks Laser & Hudvårdsklinik för att få mina ögonbryn tatuerade.
Och puckot(jag) glömde såklart att ta förebilder där i våras. Men så är det när man är förvirrad. I alla fall är det som alltid när man jobbar med tatueringar att färgen fäster olika bra på olika människor. Jag hörde till den gruppen som det i bland fäster lite bättre och i bland inte. Första gången satt färgen bra men den blev lite grå allteftersom det läkte. Efter några veckor återvände jag för påfyllning och lade i en lite rödare nyans. Mycket snyggt men under sommaren har det släppt lite färg på två små ställen och jag gick runt och störde mig på det så i dag gjorde vi något åt det och nu ser det finfint ut. Jag hoppas bara att färgen sitter bra nu, för jag är mer än nöjd med formen. Den känns klockren. 
Nu ska det bara läka så att jag får se slutresultatet, 
brukar ta en vecka ungefär så jag väntar med spänning.


Innan jag kliver in i behandlingsrummet så får jag sitta med bedövningssalva i ungefär en timme...ju längre desto bättre. Invirad i filt och ett gäng med skvaller tidningar så gick det inte någon nöd på mig. Riktigt mysigt att sitta där och kika ut genom fönstret där snön föll så vackert. 

Sedan är det dags. 
Och jag lovar, jag kände ingenting
 mer än att hon gör något vid mina ögonbryn och resultatet blir såhär:



Lite svullet, lite kladdigt på grund av att de är insmorda för att hålla det mjukt men formen är klockren och jag är så nöjd. Värt varenda krona och Anna är så gullig för hon ger sig inte förrän det är superb och man känner sig mer än nöjd! Så ska det vara. Jämt. 

Kan varmt rekommendera denna behandling då man slipper pillet med att markera ögonbrynen(det är ju A och O i ansiktet och det som ger mest karaktär) på morgonen.
 Nu är det bara att kliva ur sängen och voila, färdigt!!!
Bekvämt för bekväma människor.

Kommer en bild när det läkt lite mer. 
Lovar´t!

1 kommentar: