måndag 29 oktober 2012

Hej mitt vinterland!!

Men hur underbart är det inte att vakna till ett vinterland utanför fönstret.
Jag blir så lycklig.
Det är ljust, fräscht och massor av snö så långt ögat kan nå och det känns som att det aldrig kommer att sluta singla ner. Vi har blivit lovade 1-2dm i dag och det hoppas jag verkligen på, jag kan villigt erkänna att när väderpresentatörerna under helgen lovat detta har jag tagit det med en nypa salt för att det alltför ofta inte brukar stämma men i dag, just i dag hade de rätt!! Så rätt!!! Så fantastiskt!!

Plockade fram vinterpjucksen och sen skyndade vi oss ut i snön.
Jag med ett stort leende på läpparna, hundarna hoppade och skuttade, körde ner nosarna i snön och lekte plog, sökte kottar och var allmänt tokiga. Hjälpte en kvinna som fått för sig att det var en bra idé att hämta tidningen i morgonrock och foppatofflor(?)...mindre smart drag kan jag meddela men hon hade sådan tur att vi precis gick förbi och serverade henne tidningen på trappen. Hon blev så glad och tacksam, tänk att en sådan liten gest kan glädja så stort. En promenad som vanligtvis tar tio minuter hamnade väl på det dubbla i dag och vi kom in som snögubbar. Så mysigt och vi har nu myst ner oss i soffan, kikar ut genom fönstret och värmer varandra.

Lycklig tjej...

med min donna som vaknade på rätt sida i dag 
och blev överlycklig över snön...

och mr T är alltid happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar