söndag 28 oktober 2012

Att hamstra apelsiner.

För att bli frisk så äter jag massor av apelsiner.
Har fått en riktig hang up på just apelsiner.
Sådana där saftiga, riktigt orangea och alldeles ljuvligt söta som bara apelsiner kan vara. Det är såååå gott och affärerna svämmar över av dem just nu vilket gör att jag utan dåligt samvete(eller mössan neddragen så långt det går för att ingen ska känna igen mig) kan plocka hela korgen full utan att en endaste människa kan ana att någon(läs;jag) varit och hamstrat som att jag aldrig har sett en sådan där orange, rund sak i hela mitt liv.


Alla har vi våra saker som vi älskar att äta massor av och allt som oftast är det godis eller glass som slinker ner i den här magen men om jag inte missminner mig så är detta första gången i mitt liv som jag har en nyttig vana. Nu hoppas jag bara att den stannar kvar. Ett litet tag till i alla fall.
 För då kanske jag som bonus kan ha lite röta och bli frisk också.
Det vore ju alldeles galet fantastiskt.
Så nu hoppas vi.
På mer apelsiner och röta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar