söndag 28 oktober 2012

Att önska sig en Leksandsfilt.

Något som alltid finns i vårt hem är filtar. 
I alla dess former men bestående för dem alla är att de ska värma gott och vara mjuka mot huden.
Och det är inte så att vi har brist på filtar här hemma men det är faktiskt en som jag saknar och har önskat mig sedan jag såg den första gången. Det är en ullfilt som är designad av Mia Svalänge. Den är inspirerad av sockendräkternas förkläden som bärs vid högtider och festligheter.

Ja men, se själva.



Hur underbara?!
Bilderna har jag lånat från Lycka Form´s hemsida som du finner HÄR!
Frågan är bara vilken färg som kommer att flytta in hos oss. 
För en vacker dag kommer jag att sitta i vårt röda hus med vita knutar med den vita krispiga snön utanför vårt fönster, uppkrupen i soffan med en kopp varm choklad, invirad i denna underbara filten. Och som jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar