torsdag 18 oktober 2012

Jag känner mig så grå som himlen.

Gårdagen var en riktigt bra dag då jag fick umgås med föräldrarna och gå på ett spännande möte på förmiddagen. Hockeyn på kvällen var en rysare och jag tror spelarna inspirerades av fotbollen i Berlin häromkvällen och till slut...med fem sekunder kvar så satte Timander målet som gjorde att vi kunde hoppa av glädje tillsammans med övriga fyratusen personer som hade masat sig dit denna onsdagskväll. Ja, det som jag trodde skulle bli ett fiasko efter två perioder visade sig att bli mycket mycket bra. Det gillar vi. Allt kan hända.

skulle behöva en lite puss av denna donnan i dag

I dag är dock min själ lika grå som himlen utanför. 
Jag är tung i sinnet och känner mig avslagen, som en läsk som tappat sin kolsyra och inte uppskattas lika mycket längre. Men det kan ju vända och jag har tagit tag i jobbiga saker vilket gör att det känns lite bättre nu än sedan några timmar tillbaka. Tack och lov att man har möjlighet att påverka sitt mående och i dag lägger jag min energi på att få tillbaka glädjen och ha en bra dag.

För det går.
Alltså det går att få det här till en bra dag.
Jag vet det. 
Någonstans.
Där inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar