onsdag 17 oktober 2012

Laddar för en promenad.

Ute hänger regnet i luften och jag sitter bänkad på golvet på hundarna tätt intill. Vi ska gå ut på en promenad men då jag vet att Grynet är lite grinig i dag så bävar jag för att bege mig...hon gillar nämligen inte regnet i dag och då tvärvägrar hon att gå efter sisådär ett kvarter. Och Tobias stannar upp, frustrerad över att denna diskussion alltid ska uppstå. Men han har tålamod med donnan och väntar snällt tills hon behagar att ge sig och gå lite längre. 
Så vi ska gå ut. Men jag är inte riktigt redo för denna maktkamp som jag vet kommer att uppstå.
 Det är liksom bara drygt.

Ser Ni den suriga cairnen i bild?

I övrigt har jag bara varit i väg på ett möte och inväntar just nu mor och far som är på ingång. I kväll vankas det hockey och middag men först antar jag att vi hinner med lite fika. Sååå trevligt att de kommer hit och hälsar på, annars brukar det gå så långt mellan gångerna men jag redan på fredag ses vi igen för då ska jag ner till Hedemora. Två gånger på en vecka. Bättre kan man inte ha det. Förhoppningsvis så blir det god mat även då och även ett besök hos syster som är mitt i renovering av svärföräldrarnas hus så med min nyfikenhet vore det trevligt att göra ett hembesök och se hur långt det kommit...och vad som komma skall.

Men först ytterligare ett lager lack på fingrarna innan jag kan fortsätta med mitt.
För lite färg piggar alltid upp en sådan här regnig onsdag. 

2 kommentarer:

  1. hahaha men Grynet då...inte sura... ;)
    men otroligt gullig å fin bild på henne ändå lilla pussgurkan... =)

    Kram =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att det bara är att gilla läget med surtanten men hon har tack och lov sina underbart mysiga och ljusa stunder. Men när hon sätter denna sidan till kan man bli fullkomligt galen;-)

      Har Ludde några sådana där tokiga egenskaper?

      Kramisar=)

      Radera