tisdag 2 oktober 2012

Fungerar husmorstipsen?

Jag har en stickad klänning i från Lindex som jag älskar. Den är mjuk och go i en varm rödorange färg. Men det finns ett men. Ett stort MEN. Den luddar så in i .... jag blir tokig. Allt jag stöter emot får ludd på sig och det känns så där roande. Strumpbyxorna jag hade till är numera inte svarta runt rumpa och mage utan har antagit samma nyans som klänningen. 
Ska kanske tillägga att det är en blandning av 70% angora och 30% polyamid så att risken att luddas visste jag fanns där men så här mycket...gaaaahhhh!!!

Inte ens tvätt med sköljmedel hjälpte. 
Så vad ska jag göra? 


Jag har googlat och hittat ett tips som jag ska testa nu och hoppas att det ska hjälpa.
Jag ska fukta tröjan och därefter stoppa ner den i en plastpåse innan jag skickar in den i frysen i minst 24 timmar. Mycket spänd på om det skett någon förbättring tills i morgon kväll, jag hoppas verkligen. Annars är det bara att googla lite till...så lätt ger jag mig inte.
Har Ni några kloka tips att dela med Er av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar