tisdag 2 oktober 2012

Ett köp som gett mig rodnande kinder...

Jag införskaffade för några dagar sedan en ny bok då hyllan ekade tom efter kvällsläsning och när jag strosade runt inne på bokhandel så drogs jag automatiskt till denna boken som stod på nyhetshyllan. Läst lite överallt, både ris och ros om denna trilogi och nu hade den trillat in på svenska så jag grabbade den utan att kolla vad den egentligen handlade om. 

Och jag blev en aningens generad när jag kommit ett antal sidor in i boken. Nog handlar den om erotik allt. Och de där svåra och alldeles underbara känslorna som kallas kärlek. Nu har jag trillat in i mitten av boken och nog har jag mersmak att läsa mer. Absolut. Och jag kommer säkerligen att läsa de två  kommande delarna också. 
Men först och främst ska jag ta mig igenom denna och jag läser den med förundran inför en värld som är väldigt främmande för mig. Dock kan jag inte säga annat än att man blir nyfiken och skulle vilja prata med en person i samma sits. För att försöka förstå. 

Den engelska titeln är Fifty shades of grey.

Helt klart läsvärd så här långt men jag varnar för att kinderna
kan ändra färg lite då och då under bokens framfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar