tisdag 16 oktober 2012

En ojdag.

Ojojojoj.
Ja, i dag är det en ojdag. 
Vaknade med trötta ögon. Klev ur sängen och såg solen stråla in genom fönstret. Ingen snö? Hepp hepp...så det får faktiskt bli en promenad men det är såklart inte solen jag ojjar mig över. Nej, det är vårat galet skitiga hem. Hur har det kunnat blivit så här lortigt, vad gör vi? Eller är vi tvåbenta oskyldiga och vi kan skylla på de fyrbenta? Fast det känns taskigt värre. De gör det inte med mening. Och skulden är väl egentligen min som inte städat ordentligt på några veckor. Snabeldraken går flera gånger varje dag men det syns inte tio minuter senare. 

lille chiefen

Men ojoj. 
Vi kan inte ha det såhär. 
Jag får nippran. Och jag kan inte ha det såhär och gå och ojja mig över det. Så det får helt enkelt bli som så att i dag varvat med jobb så ska jag städa. Eller ska jag kanske skriva STÄDA, så att ni förstår allvaret. Så först blir det frisk luft innan jag kommer hem och ojjar mig samtidigt som jag börjar gå loss med rengöringen. Och förhoppningen är att jag ska kunna landa när dagen närmar sig sitt slut och känna mig nöjd och utan ojoj.

Krypa upp i soffan och känna doften av ett rent hem och lugnet som sänker sig över mina axlar.
 Det blir en bra tisdag det här för att jag gör det till en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar