måndag 15 oktober 2012

Nu tänder vi ljus här i vårt hus.

Sitter här på golvet och myser i hopp om att få upp lite värme i min arma kropp.
Ute blåser det nordanvindar och jag har inte riktigt kraften att motstå kylan när den kryper in under mitt skinn och kyler mig totalt. Hösten har oss verkligen i sitt grepp och träden börjar närma sig totalt skalliga, löven prasslar under fossingarna när jag knatar med hundarna. Mysigt. Absolut. Men jag har inte hunnit vänja mig vid kylan och jag undrar hur det ska bli i vinter när jag fryser i min vinterjacka redan i dag. Ska skoteroverall bli det nya "trendiga"?

Tänt ljus i hela lägenheten och njuter av den vackra synen. 
Jag gillar verkligen ljus och det ger en alldeles fantastisk känsla i hemmet. 
Och när jag ändå skriver ska jag berätta för Er om det som doftar godast av dem alla...
Det kommer i från Reunion home och det som finns här hemma hos oss är doften Varm Chai Te som är gudomlig. Den luktar värme, ombonat, mysigt, hemma, tryggt...ja orden för att beskriva det är såååå många att jag skulle kunna rabbla på i evigheter. Doften är precis lagom och jag är så glad att jag införskaffade ett efter att ha läst så mycket gott om det. Och det kommer att bli flera. Garanterat.

varmt chai te/nordljus

Så här sitter jag och myser.
Snart. Alldeles snart ska jag färdigställa kvällen middag som blir kryddig morotssoppa. Jag delger Er recept lite senare. Det är galet gott!! Och värmer såklart finfint nu när kylan kryper in på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar