onsdag 5 september 2012

Vill. Bli. Frisk. Nu!

Hej Onsdag!!
Ny dag med strålande vackert väder. Himlen är vackert blå, prydd med tunna vita molntussar och en värmande sol. Träden rör sig med vinden och löven faller sakta ner till marken. De börjar släppa taget om grenarna nu och lägga sig tillrätta på marken. Som en gul matta över det gröna gräset. Blommorna på balkongen börjar ge upp och jag hoppas bara att jag får se dem blomma ett litet tag till. Bara ett litet tag. Det är ju så fint. 

Halsen bråkar fortfarande med mig men det blir bättre. Det vet jag och det är det jag lever på. Hoppet och längtan efter att bli frisk och sådär barnsligt pigg igen. Så pigg att det spritter i benen och jag känner för att ta en springtur. Det är det jag saknar. Att dra ner frisk luft i lungorna och känna pulsen höja sig några snäpp. Känna kroppen arbeta och veta att när jag kommer in så kommer jag vara sådär underbart trött. Tillfredsställd. Och välmående. 

Jag längtar. Enormt mycket och ska därför hetsäta glass med chokladsås i dag för att lindra kaktusen som bosatt sig i halsen. Andra tips på för att bil frisk mottages tacksamt!! Hit me!!




Nu: Prommis med min knasig lilla cairn som tog sig friheter så fort husse låste dörren i morse och hoppas upp i sängen. Där somnade hon omedelbart och snusade så där gott att man själv bara vill krypa ner jämte och somna om. Hon är bra go min lilla fröken med bestämda åsikter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar