måndag 3 september 2012

Måndagmorgon.

I dag känns det som en bra dag. Sista tabletten antibiotika intagen för min urinvägsinfektion som vandrat upp i njurarna och det känns MYCKET bättre. Förkylningen börjar ge vika och det är måndag. Hepp hepp!! Härligt med så vackert väder som vi har när man startar en 
ny vecka med nya möjligheter.

Har knatat en sväng med Grynet och hon var snabb som attan med sina behov för att sedan slänga sig platt på gräset och sola. Det är det bästa hon vet. Att ligga och pressa i solen. En bestämd donna det där och hon vet vad hon vill. Alltid. Och inte har hon ärvt det av mig. Jag är jordens veligaste person och det är ingen underdrift. Men det är skönt att någon av oss damer i hushållet vet vad vi vill...då är det bara att hänga på. Annars får man den där "pucko" blicken riktad mot sig, den som liksom bränner så att man inte kan undgå att missa den och den är inte att leka med. Det är bara att lyda.


I dag var det en morgontrött tjej som nu klockan halv tio intar frukost. Oboy och ostmacka. Mumma! Men jag vet att det inte är särskilt nyttigt. Och precis när jag skrev det där, kom jag att tänka på, är det inte bättre att jag är glad och mätt i stället för sur och hungrig? 
Jag röstar för glad och mätt tjej.Oavsett om det är nyttigt eller ej. Punkt.
Och snart ska jag ta tag i dagen. Det vill säga diskberget som är gigantiskt, möte på banken och en hel del annat "måste ta tag i omgående" saker. 

Så jag önskar Er en underbar dag!!!!
Happy monday!
Pöss på Er

1 kommentar:

  1. Hoppas du blir kvitt den där urinvägen mm så att du blir pigg å gla =)
    / Kram =)

    SvaraRadera