söndag 2 september 2012

Status: Oförändrat

I dag bjuder dagen på soffläge. Febern är här och rösten är på fortfarande på vift. Men med raggisar, mjukisar, filt och liten skendräktig cairn med valpar(läs; tygråttor utan inälvor) så blir det här en fin dag ändå. Bälgar i mig vatten och zappar på dumburken i hopp om att hitta något som går att vila ögonen på innan jag somnar igen. För det är väl antagligen det scenariot som kommer att utspela sig. Jag börjar kika på en film, ögonlocken blir tunga och sedan blir det sömn blandat med hostattacker innan det är dags för en sen lunch. 

Ja, som Ni märker har jag min dag utstakad redan och då mannen är på jobb så ska jag såklart masa rumpan ut genom dörren så fröken kan göra sina behov. Och jag kommer garanterat att bjuda grannarna på skratt när de ser min vackra uppenbarelse i dag. Men hey, någon måste ju förgylla denna söndagen och det kan lika gärna vara jag. Jag bjuder liksom på det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar