söndag 9 september 2012

Tretton blir snart fjorton.

Laddar. Gör tappra försök att ta mig ut för lite friskluftsinandning. Jag behöver det verkligen då jag är seg som kola men den där segheten gör att jag har fastnat här på golvet. I mitt hörn. Har känslan av att ha ett tuggummi i rumpan som drar mig tillbaka så fort jag försöker resa mig och ta tag i mig själv. Grynet ligger och snarkar vilket gör att det inte känns som någon direkt brådska att bege sig ut. 
Men varför vänta, varför inte bara inte göra´t. 


Ni kanske kommer i håg min utmaning som jag startade på Funbeat?
Den där jag ska träna 50 träningspass på 70 dagar. I min plan var inte att bli sjuk och ligga krasslig över en vecka så nu har jag börjat med lugnare promenader för att inte hamna för långt efter. Önskvärt är att jag ska ha tagit mig igenom 17,6 pass och jag ligger på 13 pass just nu. Vilket medför att det inte är så farligt mycket jag ligger efter. Bara att köra dubbla pass några dagar och dra in på någon vilodag. Inte svårare än så och sedan är vi tillbaka på banan. Hepp hepp!!

Nej dags att svida om och skärpa sig. När det är här gjort kan jag med gott samvete slänga mig ner i sängen för att lite senare vakna med en fisig cairnrumpa i ansiktet och finfina kuddavtryck, så är jag redo för kvällens tacosintag med vännerna. Och jag kan sitta där och njuta med gott samvete väl medveten om att jag ökat på mina antal avklarade pass och att jag i morgon har jag planerat in ytterliggare två pass...det tar sig.Trots att jag inte är helt hundra.
Jag kan- Jag vill- Jag ska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar