lördag 22 september 2012

En fredag har passerat...

Hoppsan.
Lördag var det här och jag sitter här och bävar för att gå den där långpromenaden i ösregn. Och så undrar jag vart fredagen tog vägen. Jag hängde inte riktigt med utan plötsligt var det kväll och jag skulle krypa till sängs. Och nu är det ny dag och förmiddag. Hundarna snarkar och väntar på att vi ska ut i friska och blöta luften. Kommer att bli skönt men som alltid drar jag mig lite extra när det är så där grått som det är just nu. Bävar. Egentligen helt i onödan för med en varm dusch lite färg på tåssingarna och en kopp varm choklad när vi kommer in igen så är det ju en helt fantastisk dag det här...en riktig mysdag!!

I går hade jag finaste besöket här av mami och papi samt min lilla guldklimp Tobias som hittade hem igen till oss här på Melrose Place. Fantastiska lilla vovve som rymmer så mycket glädje att man tror att han ska lösas upp i atomer. 


Solens strålar värmde oss denna lite småkyliga höstdag och vi började med en trevlig lunch och åt så att magen stod åt alla hörn innan vi fångade dagen och tog oss en promenad med tre små yrväder. Vi hade ju nämligen bästa Yngve här hemma också.


  Tog en tur på strandpromenaden och de tog sig ett litet dopp innan vi vände och började knata hemåt igen. En timmes solsken och frisk luft gjorde mig alldeles såsig i huvudet men på ett sådär bra sätt och det var gott med lite gofika när vi kom hem. Snorbullar och biskvier slank ner i magen innan föräldrarna begav sig mot Borlänge och trav(hoppas Ni vann några slantar). 

Vi fastnade i soffan en liten stund för att vila apostlahästarna och myste(var tre trötta doggisar) innan mannen med sällskap trillade in genom dörren och det var dags för middag. Jag som hade fått privatleverans av pitepalt var ruskigt inställd på att äta det till middag men jag fick kapitulera och infinna mig på Bosporen . Inte helt tokigt det heller och nu har jag ju något att se framemot till lunch i dag. 

Så en fredag som gick i rasande fart, alldeles för fort egentligen då jag skulle vilja rå om mina kära lite mera men vi ses snart igen och det ser jag framemot.

Nu ska vi ut och möta blötan. 

1 kommentar:

  1. Lät som en riktigt härlig fredag...å så låter det som att lördagen åxå kommer å bli bra...trots regnet...

    Själv kämpar jag med tvättstugan...hade tänkt tvätta allt som jag har eftersom det tagit lukt av möglet/fukten men jag måste nog ge upp för en maskin tar ca 2 tim å tvätta å 2 tim å torka...å med ca 30-35 maskiner så kommer det ju inte å gå...plus att ryggen säger ifrån =(
    Tänk om ändå både försäkringsbolag och bostäder kunde enas å ge mig kompensation nån gång så jag kan skicka allt till tvätteriet =/
    Ha en trevlig lördag å pussa doggarna från Luddeprupp å mäj / Kram

    SvaraRadera