onsdag 22 augusti 2012

Att tämja min lejonman...

Jag bara måste tipsa om världens livsviktigaste sak.
Något som jag inte kan leva utan.
Varför?
Jo för att jag föddes med något som kallas lejonman på huvudet. Det är långt och väldigt väldigt tjockt. Så där tjockt att alla frisörer får en skrämd blick när det tar i mitt hår och säger...åhhh det här var väldigt mycket hår du har. Jo tack. Jag vet. Jag får trilskas med detta hår vareviga dag för att försöka reda ut tovorna som envisas med att dyka upp i nacken titt som tätt(läs; så fort jag lagt ner borsten). Men jag älskar mitt hår också. Tro inget annat. För fint är det. Riktigt fint men jag skulle som sagt inte kunna leva utan denna snodd som jag menar är livsviktig. För det är den på riktigt för mig. Om inte denna lilla skapelse fanns så skulle jag förmodligen sitta på toaletten och raka av mig håret...eller kanske inte så drastiskt men åtminstone gråta många tårar för att det inte vill som jag vill. Saken blir inte bättre av att jag har tretusen virvlar i huvudet som alla pekar åt olika håll.

Och här är den- den bästa vän jag har- 
som räddar mig vareviga dag med sin styrka och hållbarhet.
Låt mig presentera; BLAX





Den ser skruttig och liten ut jag vet.
Men skenet bedrar för den är den enda snodd som orkar hålla uppe mitt hår på huvudet och det är en bedrift. Värld ett Nobelpris i mina ögon. Så om Ni ska köpa snoddar i dag så köp dessa för de är grymma. Genomskinliga(finns färgade), bra elasticitet, trasslar inte och 
så har de styrkan att hålla manen i schack.

Mina är köpta HÄR men ni hittar dem nog lite varstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar