tisdag 28 augusti 2012

Att använda Footner.

I förra veckan så gjorde jag något som jag skjutit på hur länge som helst men bättre sent än aldrig anser jag och gjorde slag i saken. Jag tog hand om mina fötter. Jag är inget fan av fötter men gör det för att jag måste och denna gången testade jag en liten nyhet för egen del. 

Och Ni som är kräsmagade och inte vill se äckliga fotbilder ska sluta läsa här och vänta på nästa inlägg i stället. För jag hade nämligen en förpackning Footner hemma 
som jag brukade på fossingarna. 
De går till som så att jag först stoppade mina fötter i en balja med varmt vatten, bara för att luckra upp huden lite och när jag gjort det började själva behandlingen. Tog plastsockorna som fanns i förpackningen och trädde på dem på fötterna med en vanliga strumpa utanpå för att de skulle sitta så tätt som möjligt. Gick omkring med dem i en timmes tid och sedan sköljde jag av fötterna och hoppade i säng.

I förrgår hände något med fötterna och det är det jag tänkte visa nu...



Det fungerar.
Först flagnade jag stora partier åt gången och nu blir det mindre och mindre men fötterna är så mjuka och lena nu. Fantastiskt. Så om Ni vill göra en grundlig peeling av fötterna rekommenderar jag varmt denna modellen. Och jag kommer göra detta någon gång om året 
och försöka sköta underhållet desto bättre i framtiden. 


Och i går när jag sladdade in på Apoteket för att hämta antibiotika 
såg jag att du hittar Footner till en billigare slant. 
Bara så att Ni vet. Lite tipsigt så här på tisdagen.


1 kommentar:

  1. Alltså jag har värsta (å det är ingen överdrift alls) fotfobin...får kväljningar bara jag tänker på fötter...finns INGA fötter som jag ens kan tycka liiiite om...inte ens bäbisar...inte ens mina egna...klippa tånaglarna på mig själv är så äckligt å vidrigt...å jag skulle verkligen behöva den där behandlingen...men en fråga...måste man hålla på å pilla på fötterna nått? *ryser av obehag*
    / Nina =)

    SvaraRadera