måndag 2 februari 2015

Välkommen februari!

Måndag. 
Ny dag. Ny vecka. Ny månad.

Så sant så sant.

Jag har bestämt att februari ska bli en månad av rensande. Låter supertråkigt. Jag vet. Men vad skönt det kommer att bli när det är gjort. Rensa; kasta, sortera, organisera. Vi behöver inte så mycket saker. Och jag äger alldeles för många saker. Men det är inte bara saker, det är papper, foton och allt annat som jag är expert på att lägga på hög för att ta tag i så småningom. Nu ska jag inte säga att jag har oordning på papperen men jag har alldeles för många gamla pärmar, alltså papper som är flera år gamla. Sparade uppe på vinden och tar onödig plats. Men så tänker jag såhär, måste jag ta tag i detta nu? Nej. Egentligen inte. Men när ska jag göra det då? Kommer jag överhuvudtaget att ta mig tid framöver? Bättre att göra det och så kan man lägga det åt sidan när det är klart. Känna sig nöjd över det man åstadkommit och hålla efter bättre. Såsom foton. Ujuj. De har jag samlade lite här och var. Inte direkt i någon ordning men några tusen ligger på telefonen, några ligger på datorn, några på surfplattan och ja...sedan finns det en del som är framkallat också. Framkallade med en tanke om att de ska klistras in i ett album. 

Dock verkar jag ha haft en tanke om att bilderna ska klistra in sig själva. För de är då minst ett år sedan jag beställde dem och de ligger fortfarande i en hög ovanpå albumet och inget mer har hänt. 
Hmm, en liten hustomte skulle jag allt vilja ha, en tomte som ordnar med de där sakerna som bara blir liggandes och aldrig blir riktigt klart. Så denna veckan och kanske nästkommande vecka kommer jag att ägna någon timme per dag för att rensa bland gamla papper och organisera foton i mappar. Känner mig peppad till detta och jag inser att jag förmodligen kommer att få lov att hoppa över någon timmes sömn(gaaahhh!) för att få detta genomfört men jag hoppas att känslan i slutet av veckan ska vara så värt det. Jag vill att den känslan ska infinna sig åtminstone. Och jag tror att den kommer att göra det. 
Allt som lättar en börda, medveten eller omedveten, brukar tendera att ge den bra:iga känslan.

fikapaus på Siljan i torsdags

Nu ska jag dock harva vidare här på arbetet.
Fryser som en tok i dag och sitter inlindad i filtar för att överleva. Händerna är som isbitar och för första gången på många år så önskar jag att jag hade haft fingervantar på mig till jobbet i stället för tumvantar som jag alltid använder, så även i dag. Om jag hade haft fingervantarna, då kan jag lova att de skulle sitta på och värma mina stackars "korvprinsfingrar"trots att vi vistas inomhus. Klockan är tre. Det betyder att det är en och en halv timme kvar, sedan ska jag hämta buse och därefter åka hem och värma mig med en kopp te eller två.

Hoppas ni har en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar