torsdag 22 januari 2015

Vägen är en aningens krokig med Viktväktarna.

Sedan julen har jag haft det kämpigt med att komma på rätt bana med maten. Mycket tröstätande. Livet har känts övermäktigt och som vanligt så tar jag till ätandet när jag inte mäktar med. Viktväktarna har jag mer eller mindre blundat för även om jag varje tisdag kväll bestämt mig för att köra omstart på onsdagen för det är då VV-appen påbörjar ny vecka. Men det har inte riktigt gått vägen. Jag har inte orkat ta tag i det. 

Men. 
I går hade jag en träff med min fina coach Anna för att få lite pepp, tips och råd. Förra vägningen var det inte roliga siffror kan jag lova. Det var deprimerande på riktigt och jag kände mig oduglig som sabbat allt under julen. Men det går inte att gråta över det nu. Det är som det är. Och nu försöker jag att med Annas hjälp att hålla mig på banan. I går gick det bra. I dag har det gått bra så här långt även om magen skriker efter mat just nu och lilleman är som ett plåster på mig vilket gör det omöjligt att få någon mat tillagad. Två dagar. Det är bättre än inga dagar. Och längtan efter att mannen ska komma hem och "avlösa" mig är stor nu, jag vill ha MAAAAT!!

Två veckor sedan(vägningen var inställd förra veckan):



Och det var hemskt. +3 kg. Det är mycket skit jag stoppat i mig. Men det var säkert väldigt god skit. Annars skulle jag väl inte tryckt i mig det?

Veckans resultat:



Ett minus är alltid ett minus. 
-0,2 kg.
Hurray!

Nu ska jag se till att hålla mig på banan och ta mig till min målvikt. 
6,6 kg återstår.
Inte omöjligt. 
Absolut inte omöjligt. 

Nästa mål som jag siktar på är att komma tillbaka till min delmålsvikt som jag klarade av innan jul.
65,1 kg. 
Det är också när jag nått den vikten som jag får utnyttja mitt presentkort på Rättviks Laser och Hudvårdsklinik som jag fick av mannen i julklapp. 
Oj, vad jag längtar.

Därefter har vi den vikten som jag som lägst vägt under denna resan.
63,8 kg.
Mitt andra delmål. 

Och hur det blir sedan får vi se.
Jag tar dessa två till att börja med och när jag kommit så långt som till det andra delmålet så gör jag en plan för slutspurten. De där kilona som antagligen kommer att bita sig fast. 
Men de ska bort.
Det bara är så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar