tisdag 13 januari 2015

En lista för att skingra tankarna.

Jag har funderat lite. 
Och för att få tankarna på annat så tänkte jag återuppta en lista som jag flertalet gånger sagt att jag ska slutföra. Den är nämligen redan påbörjad, 2012 för att vara mer exakt. Men jag tänker som så att ämnena är redan klara så det gäller bara att jag gottar in mig på just det ämnet för dagen så får jag chansen att skriva samtidigt som jag inte tvingar fram orden. De kommer när de kommer. Ingen idé att kämpa sig blå, det är tufft nog som det är just nu.

Så här kommer den.

 Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick



Jag kom alltså så långt som till dag 12 sist. 
Och så tänkte jag att jag kan ta vid där jag slutade.
Men det känns inte riktigt rätt så nu kommer det att bli lite ändrat. Vill ni läsa de gamla inläggen så har jag länkat ovan på respektive dag, bara att klicka så öppnas ett nytt fönster. Och det var sådär jag kände då. Men mycket har hänt och jag kommer att börja från början på dag 01. Skriver helt enkelt ett nytt inlägg om hur det ser ut just nu och hur mina osorterade tankar cirkulerar. 
Så nu laddar jag för att skriva om mig själv. 
Typ det svåraste som finns. 
Och kanske en än större utmaning när jag är i den livssituation som jag är. 
Dock är jag ärlig och skriver, som alltid, efter känslan här och nu. 
Ändras det i framtiden, vilket jag såklart hoppas på, så får jag bara skriva en ny text.
Inga konstigheter.
Men alltså.
01- Om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar