torsdag 4 december 2014

En dag avklarad.

Febern har försvunnit men hostan och snoret hänger envist kvar. Men det är ok så länge febern håller sig väck. Nu är det nämligen full fart igen och Toker sitter på golvet och leker med sina Brio tåg. Vi har haft en stökig natt men kämpar på med tunga ögonlock, om vi orkar blir det en promenad in till Leksand för att rasta mamman och säga hej inne på kontoret. Det vankas match i dag men inget jag och August ska se, vi ska vara hemma och kurera oss.

Bild: Januari 2014

Sååå nöjd med mig själv efter gårdagen. 
Jag höll mig på banan trots att det var lite si och så med mattiderna. Men jag åt inget gotta och detta är stort med tanke på att jag har en hel plåt Rocky Roads i kylen. Så gott och jag skulle gärna ta en bit eller två men det är inte värt det. Det är verkligen inte det(jag intalar mig det). Jag ska äta mat. Riktig mat och njuta av varenda tugga. Till kvällen blir det snacks i form av honungsmelon. Min nya nyttiga last. Det är verkligen så gott med rumstempererad frukt. Nomnom.

Så dagen är utstakad. Jag ska vika pynt till "granen" av pocketböcker och laga lite mat. Om jag hinner blir det även tillverkning av adventsljusstake och krans till dörren. Känner att pysselnerven i mig spritter och då är det bäst att köra i gång genast. Och ja, det är sant. Vi har ingen adventsljusstake med ljusen 1,2,3 och 4. Det har inte hunnits med och jag har inte kunnat bestämma mig vilken sort jag ville ha men nu så...det blir kottar och blockljus. Tror och hoppas att det blir lika bra som bilden i mitt huvud.

Men nu ska jag söva lilleman en kort sväng, rutinerna är ur balans efter sjukdomsveckan så det är bäst att göra det innan han förvandlas till ett litet monster. 

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar