fredag 28 november 2014

Badbomd utförd.



Fredagsmyset här hemma har bestått av badande i badbaljan...utförandes bomben. Jihaaa, vatten i hela badrummet. Mamman får torka. Och funderar under tiden på hur en så här liten person i sin lilla badbalja kan lyckas sprida denna minimala mängd vatten hela vägen upp i taket. 
Hur är det möjligt? 
Jaja, det torkar. 
Det är trots allt bara vatten.
Toker var väldigt nöjd och somnade gott efter sitt badbombande och tandborstningen i renbäddad säng med kanin i famnen. Och nu ligger han där och snusar så rofyllt.
Ett bra avslut på dagen och jag hoppas att han sover sött hela natten så att även mamman i hushållet får göra så. Ögonen kilar nästan i kors men då det varit hockey i kväll så kan jag inte krypa i säng riktigt än. Eventuellt måste jag bege mig in och hämta sambon som är billös. Men jag hoppas verkligen att jag snarast får borsta tänderna och krypa ner. 
Jag längtar.

Efter två dagar med utbildning på jobbet så är hjärnan överfylld med nya kunskaper, insikter och information. Roligt att lära sig nya saker. Det är det alltid. Nu gäller det bara att komma i håg all information och sortera den i rätt fack för att kunna anamma den på måndag när det åter är dags för arbete. Men innan den sorteringen kan påbörjas måste hjärnan få lite vila.
Med det säger jag välkommen fredag och helg, otroligt efterlängtat.
Tid för vila och återhämtning.

Och så säger vi god natt.
I morgon är en ny dag med ny energi.

Dröm sött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar