fredag 17 oktober 2014

Mot nästa delmål.

Veckans resultat på vågen hamnade på -0,8 kg. 
Orealistiska Ulrika tycker att det är för lite men den Ulrika som har lite sunt förnuft inser att det är en bra siffra. Det säger sig självt att om jag inte kommer ut och motionerar men äter sund kost inom ramarna så blir inte siffran större än så. Det finns ett stort OM där och det är motionen. Om jag kom ut på en längre promenad en gång om dagen så vet jag att resultaten skulle visa sig ganska omgående. Men just nu så fungerar det inte. 
Mycket på jobbet, tidiga morgnar och fullspäckade kvällar. 
Möjligen att jag skulle kunna kila ut efter att alla bestyr på kvällen är klara men jag är så galet mörkrädd när jag kommer ner på åkrarna att jag inte törs. Så det är uteslutet denna tiden på året när mörkret sänker sig tidigt på eftermiddagen. 

Nej, jobba undan lite arbete så att jag kan motionera vid lunch och sedan ta riktiga långpromenader på helgen. Det får bli nästa förändring till ett hälsosammare liv. Jag har trots allt börjat med den stora och ofta svåraste förändringen, kosten, och det går förvånansvärt bra. Det är roligt att laga ny mat, nya recept, omvandla gamla favoriter till hälsosammare varianter och aldrig behöva känna hunger. I går kväll provade jag ett nytt recept på kassler med curry och ris i ugnen. Gottigottgott!





Så skönt att se att jag nu är tillbaka på vikten jag hade innan semestern som barkade ur totalt. Nu är det bara att sikta framåt och köra mot nästa delmål som ligger på 66,4 kg, om jag inte minns fel. Och om två veckor är jag där. 
Ohh yes!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar