onsdag 29 oktober 2014

Juletider i antågande.

Jag kan inte låta bli att känna en längtan efter julen. Det ploppar upp nyhetsbrev på mailen, P3 pratar om Musikhjälpen 2014, handeln har plockat fram diverse julattiraljer. Ja, det är onekligen svårt att förneka att det pirrar lite i maggropen. Snart, snart är det jul igen. 
Titta bara på den här bilden från H&M home. 
Den levererar en fröjdefull jul.
En mysig känsla och jag kan riktigt se framför mig att familjen sitter samlad på morgonkvisten och ska äta tomtegröt tillsammans med tända ljust och julmusik på radion. 


Och i år är August ett år äldre och kommer troligtvis att tycka att det där med paketöppning är bra mycket mer intressant än i fjol då han mestadels prasslade med papperet. Något som var hisnande roligt då men i år säkerligen är ganska passé då han, nyfiken som han är, vill veta vad som gömmer sig däri. Jag märkte det redan häromdagen då han fick en ny racerbil som var inslagen i kartong. Han ruskade på den och kom fram till mig så att jag skulle öppna den. Så nog finns det en förtjusning i paket. Om tomten kommer på besök får vi dock se. Men vi har ju ett snällt barn så det vore inte mer än rätt kan jag tycka. Bäst att ställa ut en extra stor tallrik gröt i ladan så att tomten inte glömmer bort oss i år. Och jag har redan börjat fundera på vad Toker ska få i paket av oss. Så svårt och det krävs så lite för att han ska bli glad så det gäller att hålla sig själv i tyglarna så att inte det springer i väg med prylar och priser. Några utvalda saker som jag vet står på Augusts önskelista kommer jag presentera här inom kort.

Åhh nu har jag tjabblat på här om jul, inredning, paket och tomtar. 
Men det blir lätt så när längtan pyr inombords. 
Snart, snart får vi gå "bananas" med allt vad julen innebär.
Och jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar