onsdag 24 september 2014

"I det enkla bor det vackra"

I dag drömmer jag. 
Drömmer om att bo i ett hus med mer yta och möjlighet att inreda med vackra detaljer. Ett varmt och välkomnande hem. Och en dag kommer det att ske. Det vet jag. Och längtan är stor. 
Att bo som vi gör i dag är inte optimalt med en liten buse. Men det går. Såklart. 
Vi får det att fungera.
Vi drömmer som sagt.

Som det ser ut i dagsläget så kommer vi att bo i ett nybyggt hus under x-antal år. Planerna har varit lite annorlunda tidigare men nu är siktet inställt på detta. En spännande resa då det är vi som ska bygga vårt eget boende och vi får utforma det till något som matchar oss. Mängder av arbete som väntar men tillsammans kommer vi att klara det.
Tillsammans är vi starka.

Så ser det ut i dag. 
Men mycket kan hända.

När jag nu drömmer så drömmer jag om "i det enkla bor det vackra". För så är det. Och det är ingen hemlighet att jag tycker att Ernst kan det där med inredning. 
Inredning som får mitt hjärta att ta några extra glädjeskutt.


Som den här ljusstaken. 
Enkelt. Vackert. 
Perfektion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar