torsdag 5 juni 2014

Veckovägning avklarad.

Förresten så måste jag berätta hur det går med min Midsommarutmaning och viktminskning. I går hade vi onsdag. Som alltid en nervös sådan. 

Shoppade med mig lite kakor och sådant som jag kan äta med "gott samvete" på söndag utan att det kommer att kosta för många points. Kontrollmänniskan i mig gillar inte att chansa och inte veta exakt hur mycket ett livsmedel innehåller. Tack och lov har VV tänk på det(såklart att de tjänar pengar på det också men men) att det finns människor som inte vill chansa utan ha sitt på det torra och ändock njuta mellan varven. Bla bla bla...

Nu blev det annat. Åter till vägningen. Vågen visade i går 71,5kg vilket betyder att jag från föregående vecka har gått ner -0,7kg. Okej resultat men som alltid hoppas jag på mer. Allra helst nu när jag är så nära målet med midsommarutmaningen. 70kg ska vågen stå på om två veckor. 
Känner det som att jag har kniven mot strupen. 
-0,75kg /per vecka nu för att klara detta målet så nu är det bara att kämpa på och verkligen visa den envisa sidan, den som KAN, VILL och SKA nå sitt mål.

*fortsätt simma, fortsätt simma, fortsätt simma*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar