torsdag 12 juni 2014

Det går neråt...

Viktväktarna har vecka för vecka visat mig hur fel jag har haft. Jag kan visst gå ner i vikt. Och jag måste säga att jag älskar att ha fel i bland, något jag inte riktigt var medveten om för lite mer än tre månader sedan. Hur ofta tycker man egentligen att det är roligt att ha fel? Ärligt. Typ aldrig. Men i detta fallet så är det faktiskt roligt för jag trodde inte på konceptet överhuvudtaget som jag nämnt vid tidigare tillfällen. Men i går, efter en tung vecka mentalt med lite för mycket gott(i mitt tycke för mycket), lite sprickor i matplaneringen och halvdant med motion så hade jag ändock ett bra resultat på vågen. För när den visar -0,8kg då ska man vara nöjd. En hälsosam viktminskning sägs vara runt 0,5kg i veckan och mitt snitt ligger på 1kg i minskning/vecka så jag ska verkligen inte klaga.

Så numera visar vågen 70,7kg och jag har snart bara 10 ynka kg kvar till min målvikt, något som känns så underbart och jag är så stolt över att jag klarar detta. Redan nu efter den vikt som jag har gått ner känner jag mig starkare, piggare och mer fylld av glädje. Allt är inte jobbigt längre och det är en underbar känsla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar