torsdag 29 maj 2014

Röda dagar är trevliga dagar.

Kristi Himmelfärdsdag. Min älskade systerdotters födelsedag och namnsdag. Min fina systers namnsdag. Och som grädde på moset så är det röd dag och ledighet för familjen Olsson/Hagström. Så underbart skönt och uppskattat från min sida måste jag säga. 

Det var lätt att vakna i morse, vakna och sträcka på sig i sängen samtidigt som jag funderar på vilket som blir dagens prioriteringar. Listan med saker som ska göras är oändligt lång så därför måste jag gå igenom och se vad som är mest aktuellt. I dag föll mitt val på egenvård. När grabbarna gjorde i ordning frukost så begav jag mig ut på åkrarna för första passet i mitt träningsschema "kom i gång med löpningen". Så otroligt skönt att vara ute när solen är på väg upp, grannarna är sömndruckna och nyvakna...det var enormt uppiggande och löpningen gick över förväntan. 

När jag kom hem stod frukosten framdukad och det var bara att hugga in på härligheterna. Mätta magen och fundera på vad som skulle ske härnäst på dagordningen. Och  när man redan är svettig så passar det sig ganska bra att ta en långpromenad med barn och hund. Den ene för att sova, den andre för motionens skull. Vi fick i hop en timme i strålande sol. Bästa starten på dagen har jag haft i dag. Utan tvekan. 

Målat pallkragar som bara ska ha en kantstrykning till innan de är helt klara och ska fyllas med grönsaker och jordgubbar. Wiiiieeee, det ska bli så roligt att se det växa och frodas. Lyckan när jag bara kan knata ut i trädgården och hämta färska tomater, örter, gurka...lyxigt så det förslår.

En tråkig sak har jag hunnit med i dag och det var att säga hej då till Lisa som nu har tagit examen från entreprenörskolan och nu flyttar till götet för att nå sitt mål att bli visual merchandiser. Något som sägs vara nästintill omöjligt men jag vet, jag vet att hon kommer att klara det för hon har ett inre driv som kommer att ta henne dit hon vill! Jag är så stolt över min "lillasyster" och längtar redan tills vi får kramas igen vecka 30. Måtte veckorna gå fort fram tills dess!

Finbesök i kommunen av kära, underbara Michaela vilket betyder att jag var tvungen att svänga förbi och krama om henne som hastigast innan det var dags att gå på invigning av Leksands nya lekpark som går under namnet Riddarparken. Ja...glass i parken med lite vänner som också fått barn innan det nu är dags att äta mat och åka hem till byn för att sova. 
Dagen har gått i ett och jag kan lova att hela familjen sover sött i natt. 

Nu: MAT!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar