tisdag 13 maj 2014

Det här med att få motionen till en vana.


Vi har tisdag i dag. 
En lugn tisdag som bjuder på sol och regn om vartannat, väldigt varierande väderlek men det ska inte hindra oss från att ta en lång och skön promenad. Jag börjar känna att ett beroende börjat gro i mig efter de dagliga långpromenaderna och min förhoppning är nu att det ska växa sig till en vana. En god vana.  
I dag tror jag att det får bli runt värmeverket så att Grynet får chansen att springa lite lös...alternativt att vi går bort till sommarland och tar strandpromenaden tillbaka...hursom, promenera ska vi. Och det nu.

Förresten, jag tror faktiskt att jag har kommit fram till ett beslut angående vagnköpet. Efter mycket dividerande så känns det rätt i magen. Ska bara...se vad sambon säger först och främst. Men borde inte bli något större problem. Han vet att jag gjort min research ordentligt innan jag presenterar det. Är det något jag lärt mig under de här fyra åren, så är det att presentera en sak för en politiker(numera fd.) kräver kunskap
 så att de inte talar "omkull" en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar