onsdag 16 april 2014

Mål och delmål.


Enligt Model My Diet så har ni överst min startvikt och den nedre bilden visar när jag kommit i mål. Kanske inte syns så stor skillnad men jag vet att jag kommer att känna en enorm skillnad och det är huvudsaken. Som Ni ser startade jag på 83,1 kg och jag har aldrig vägt så mycket i hela mitt liv, inte ens när jag var höggravid. Målet är att ta mig ner till 60 kg och stanna där.

I dagsläget ligger jag på 79,7 kg och har vägning i kväll. Nervöst som alltid och jag hoppas att det har minskat en aning då jag föregående vecka hamnade på +-0 kg och det var en aningens dystert. Men var sak har sin tid och jag har ett mål som jag ska nå.

För första gången i mitt liv så har jag inget måldatum. Det känns lite konstigt, att bara ha en målvikt som jag vill nå och inte satt ett datum men jag har insett att om jag ska göra den här resan så får den ta lite tid. Jag vill må bra under resans gång och inte stressa. Nu när jag har en liten buse att hand om så måste det finnas ork över till det, a och o för mig, August går först. Men det är bara det stora målet. Det finns självklart delmål på vägen.

Delmål 1: 5% viktnedgång, 78,9 kg. Belöning: Frisörbesök, klipp och färg.
Delmål 2: 10% viktnedgång, 74,7 kg. Belöning: Frans och brynfärg.
Delmål 3: 15% viktnedgång, 70,6 kg. Belöning: Ansiktsbehandling. Nya glasögon.
Delmål 4: 20% viktnedgång, 66,4 kg. Belöning: Massage
Delmål 5: 25% viktnedgång, 62,3 kg. Belöning: Nya träningsskor
MÅL: 60 kg!!!!!!!!

Sedan har jag en utmaning som räcker sig till midsommar, 10 veckors utmaningen. Där har jag satt ett riktigt högt mål, att jag ska komma ner på 70 kg. Tufft, ja. Möjligt? Självklart. Man måste våga för att vinna!

Men först siktar jag mot delmål 1 och 5% viktnedgång...inte alltför långt borta och belöningen är något jag längtat efter- LÄNGE!!


Current Model
Startvikt: 83,1 kg
Goal Model 
Målvikt: 60 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar