måndag 10 februari 2014

En newbie i seriernas värld.

Nu har nedräkningen börjat för Malin på kontoret och jag har i dag övat mig lite på hennes arbetsuppgifter under tiden som August sov. Något han gjorde väldigt länge. Chockerande länge. Men hundarna tyckte nog att det blev aningens långtråkigt för så fort vi fick första besöket på kontoret så fann de en anledning att skälla vilket väckte minimänniskan på det mest brutala sätt man kan få väckning på. Den sorten där två hundar står alldeles intill vagnen och "bjäbbar" på inkräktare. Nu är han dock vaken och kör ett gåstolsrace där han jagar hundarna (med en "pez" tomte i truten) som straff för deras tidigare brutalitet. Helt rätt om ni frågar mig!
 
Det är dock dags att packa väskan och bege sig hemåt. Mannen ska i väg på övning med brandkåren i kväll vilket betyder att vi blir ensamma hemma i kväll. Funderar på att ha lite mys med bad och massage för lillbusen innan det är dags för honom att sova och mamman att unna sig lite serietittande. Just nu är jag inne på första säsongen av "Orange is the new black"(jag är verkligen en nybörjare när det kommer till serier men nu har jag såklart insett att det är så bekvämt att bara logga in när jag känner för det och fortsätta där jag slutade utan en massa spilld tid på reklamavbrott och annat trams).I alla fall en serie som fallit mig i smaken och då jag ägnar fullt fokus på denna och sedan har jag en lång lista att fortsätta med, frågan är bara vilken jag ska börja med?! Som det verkar på omgivningen och diverse recensioner så är de jag nämner nedan riktiga guldkorn, så hur ska jag kunna välja? Alla dessa beslut kommer verkligen att göra mig gråhårig i förtid.
 
Sons of Anarchy, Mad Men, How I meet your mother, House of Cards, White Collar, Suits, Californication, Homeland, New Girl, Lost, Gossip Girl, Breakout Kings, The Kennedys...och så vidare...
 
 
"Orange is the new black"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar