onsdag 5 februari 2014

Min första dag

Och så var den här. Min första dag på kontoret i sällskap av August. Inte så många knop som blivit gjorda men jag är ganska säker på att det kommer att bli bra i slutändan. Malin kan sin sak och jag vet att hon kommer att överlämna sina arbetsuppgifter så att jag kommer att kunna känna mig trygg i det jag ska göra. Nästa fredag så går hon hem på sin mammaledighet och jag väntar med spänning på den där lilla krabaten som ska kika ut...och för er som känner mig så vet ni att väntan är inte min starka sida direkt. Men snart, mycket snart är det en liten klimp här och om jag vågar så lovar jag att jag ska hålla den, försiktigt, försiktigt så att hon/han inte går sönder. 
Ganska konstigt det där, hur rädd jag är för andras bebisar och självklart även var inför Augusts ankomst. Så rädd att göra fel och i värsta fall göra illa den lille men se, jag har klarat av det under nio månaders tid så jag hoppas att Malin ska känna så pass stort förtroende för mig och ge mig chansen att mysa lite i alla fall. 

Åhh det är sååå spännande, sångfågel, skejtare, globetrotter...vem är du? 
Komsi komsi...

 Och här har ni min mage för ganska precis ett år sedan. Rund och go med 2,5 månad kvar till BF. En fantastisk tid och det visade sig vara en fantastiskt fin liten kille som ruvade där inne.

Nu väntar vi på Lisa som slutar skolan. Det är dags för en "avskedsfika" innan hon beger sig ner till Göteborg för lite LIA. Vi kommer att sakna henne så mycket och det är sorg att det nu bara återstår en tripp till Leksand kvar för henne och det är inför examen. Så underbart för henne som kämpat i snart två års tid men sorgligt för oss som kommer att sakna den där underbart "virriga", positiva och glada skånskan. Hur ska vi klara oss, ja det kan man undra. 



Vi packar ihop för i dag och säger tack och hej. I morgon finns vi här på kontoret igen, i hopp om att lära oss något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar